Yönetmen: Hiroyuki Morita
Senarist: Reiko Yoshida
Yapımı: 2002 - Japonya
''Sen çocukken kedilerle konuşabildiğini söylerdin.''
![]() |
| Kaynak: Pinterest |
''Belki de iyi olur. Bütün gün yan gelip yatmak... Kulağa harika geliyor. Harika bir yemek, ardından güzel bir uyku. Rahatsız eden kimse de olmaz. Ama bir kediyle evlenmek tuhaf olur. Her ne kadar prens olsa da...''
Haru kendi halinde ve biraz da utangaç bir lise öğrencisidir. Bir gün trafikte bir kedinin hayatını kurtarmasıyla sakin hayatı hareketlenir. Kediler Krallığı'nın prensi olan bu kedi, Haru'ya teşekkür ederek aceleyle yoluna döner. Ancak prenslerinin hayatını bir insan kızın kurtardığını öğrenen Kedi Kral, Haru'yu oğluna gelin olarak kediler ülkesine getirmekte kararlıdır. Film boyunca Haru'nun Kediler Krallığı sakinleri ile olan mücadelesini izleriz. Kediler Krallığı'ndaki herkes bir kedidir ve Haru orada zaman geçirmeye devam ettiği her an, bir kediye dönüşecektir. Kedi Kral tarafından alıkonulmuş Haru'nun yardımına centilmen Baron, azılı balık hırsızı Muta ve eski bir dost olan Yuki yetişecektir. Ah tabii bir de karga Toto'yu unutmamak gerekir!
''Bazen insan bir şey yarattığında ve yarattığı şeye ruhunu kattığında yarattığı şey bir ruh kazanıp hayat bulur.''
Bu filmi ilk kez çocukken televizyonda izlemiştim. Filmin ne kadarını izlediğimi anımsayamasam da, kediye dönüşmüş bir kızın animasyonunu izlediğim yıllar boyunca hatırımda kalmıştı. Ta ki lise yıllarıma dek. Sihirli Kedi benim hem Japon animasyon filmleriyle tanışmam, hem de bu filmleri sevmem konusundaki ilk filmimdir. Bu nedenle de yeri bende ayrıdır.
Japon animasyonları büyülü dünyalarını gerçekçi hisler içerisinde izleyiciye yansıtmaları nedeniyle pek çok kişinin kalbinde yer edinmişlerdir. Bu filmde de kedilerin gizemli dünyası büyülü bir anlatım dili ve hepimizin aşina olduğu tanıdık hislerle kurgulaştırılmıştı. Özellikle de yaz akşamlarında etrafı kolaçan edip bir yerlere kararlı bir şekilde yürüyen kedilere rastladığımda, aklıma onların kendi gizli dünyalarına yürüdüğü fikri gelir. Bu fikri de çocukluğumda yer bulmuş bu filme borçlu olduğumu biliyorum.
Kısa ama insanı içine çeken, olayların doğallıkla aktığı, sevimli bir film. Kedileri sevenler filmi zaten severler de, bunun yanı sıra ben filmde özellikle de Haru karakterinin dönüşümünü izlemekten keyif aldım. Başlangıçta utangaç bir genç kız olan Haru, yaşadığı macerayla birlikte duygularını ifade etmeyi öğreniyor ve olgunlaşıyordu. Film aslında kahramanın yolculuğu temasını olabilecek en doğal, içten ve sevimli bir şekilde yansıtıyordu. Bu bakımdan filmi yaşı küçük izleyicilerin de, yaşı büyük izleyicilerin de severek izleyeceklerini düşünüyorum.
Sihirli Kedi her ne kadar ayrı ve tek başına bir kurgu olsa da, filmde yer alan Baron ve Muta karakterlerini Yüreğinin Sesi (Whisper of the Heart) isimli anime filmde de görüyoruz (filmi şurada yorumladım). Yüreğinin Sesi filminin ana karakteri Shizuku, Baron'dan ilham alarak bir hikaye yazıyor. Shizuku'nun Baron için yazdığı hikaye, Sihirli Kedi'de izlediğimiz kurgu olmasa da, Baron karakterinin geçmişine dair bilgi edinmek için iki filmi bir arada izleyebilirsiniz.
The Cat Returns - Official Trailer için tıklayabilirsiniz.
Not: Bu film yorumu yazısı reklam değildir, film önerisidir.
.jpg)
Başlangıçta utangaç bir genç kız olan Haru, yaşadığı macerayla birlikte duygularını ifade etmeyi öğreniyor ve olgunlaşıyordu. Bu tarz filmleri izlediğimde acaba ben de böyle olabilir miyim, kendimi aşabilir miyim diye sorarım kendime.
YanıtlaSilHaru'yu Kediler Ülkesi'nde yaşadığı macera olgunlaştırdı. Çünkü hem kendine güven kazandı, hem de kendi hayat akışının sıradanlığında her şeyi oradan ibaret görüyordu. Örneğin başkasına aşık olmak bile bence Haru'ya iyi gelen bir durumdu :) Yani aslında Haru kendi yaşamının dışında zaman geçirdi ve bu ona iyi geldi. Sonra kendi hayatına geri döndüğünde başka biri değildi de kendi gerçek kişiliğini utanmadan yansıtıyordu.
SilKedili bir film :) İçeriği hoşuma gitti diyebilirim. İzleme listeme aldım. İlk fırsatta da izleyeceğim. Teşekkürler...😇
YanıtlaSilBence herkesin sevebileceği hem sürükleyici hem sevimli bir film :) İyi seyirler.
SilBunu izlemedim ancak not aldım ;) teşekkürler cadı.
YanıtlaSilBu filmin öyküsünün Yüreğinin Sesi'ndeki Shizuku’nun yazdığı hikaye olduğuna dair de söylentiler var. Shizuku’nun yazdığı ilk hikaye taslağı farklıydı ancak belki de seneler içinde bu öyküyü oluşturmuş olabilir, keyifli varsayımlar. :) Ve rica ederim.
Silbunu izlediydim bir daha izlerim, unuttum artık, whisper ivit kim sevmez onu :)
YanıtlaSilİzle bence seversin :)
Sil